سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Tue 30 Apr 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
محیط زیست دوشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۳ ، ساعت ۱۶:۴۰:۲۷

نشت ٥٠ هزار بشکه نفت به رودخانه یلو ‌استون

باشگاه خبری فراساحل: مقام‌های ایالت مونتانای آمریکا از جاری شدن ٥٠ هزار بشکه نفت به دریای یلو استون در اثر شکستن خط لوله نفتی خبر دادند. به گزارش باشگاه خبری فراساحل و به نقل از سایت شانا، مقام‌های ایالت مونتانا، اعلام کردند که در پی شکستن یک خط لوله نفتی، ٥٠ هزار بشکه نفت به رودخانه یلو استون جاری شده است. به گفته مقام‌های ایالتی، این شکستگی که ساعت ١٠ صبح روز شنبه روی داد، تهدیدی برای ایمنی یا سلامت عمومی ایجاد نمی‌کند. دیو پارکر، سخنگوی استیو بولاک، فرماندار ایالت مونتانا، گفت با این که نفت به درون آب جاری شده است اما یخ‌زدگی این منطقه می‌تواند در کاهش اثرات ناشی از آن موثر باشد. پارکر تصریح کرد: فکر می‌کنیم این اتفاق بسیار سریع رخ داد و جریان نفت متوقف شد. فرماندار برای اطمینان از پاکسازی رودخانه وارد عمل شده است. شرکت خط لوله بریجر در بیانیه‌ای اعلام کرد که فعالیت این خط لوله ١٢ اینچی را تا پیش از ساعت ١١ روز شنبه متوقف کرده است. تاد ترو، معاون مدیرعامل شرکت بریجر، گفت: نگرانی اصلی ما به حداقل رساندن اثرات زیست‌محیطی ناشی از نشت نفت و حفظ ایمنی دستگاه شناسایی نشت همزمان با پاکسازی این رویداد ناخوشایند است.

آژانس حمایت از محیط‌زیست و اداره کیفیت محیط‌زیست ایالت مونتانا در حدود ٩ مایلی بالای این رودخانه وارد عمل شده است. براساس این گزارش، در ماه ژوئیه سال ٢٠١١ میلادی، خط لوله نفت شرکت اکسون موبیل در نزدیکی شهر لارل در اثر سیل شکست و سبب جاری شدن ٦٣ هزار بشکه نفت شد که نفت آن در امتداد ٨٥ مایلی ساحل این رودخانه کشیده شده بود. شرکت اکسون موبیل به دلیل نشت نفت، از سوی ایالت مونتانا و دولت آمریکا، محکوم به پرداخت ٣,٤ میلیون دلار می‌شود. این شرکت اعلام کرد که ١٣٥ میلیون دلار صرف پاکسازی و عملیات‌های دیگر کرده است. مقام‌های ایالت مونتانا و دولت آمریکا به شرکت اکسون موبیل یادآوری کردند که برای آسیب‌های واردشده به پرندگان، آبزیان و منابع طبیعی دیگر در اثر نشت نفتی سال ٢٠١١ خسارت دریافت می‌کنند. اکسون موبیل، همچنین به پرداخت هزینه مطالعات بلندمدت زیست‌محیطی و همچنین از دست رفتن زمان صید ماهیگیران و بازآفرینی رودخانه در زمان پاکسازی و بعد از آن نیز محکوم شده است.



  کد خبر : 331
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :